عروسک های باربی
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
عروسک های باربی
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیهشدار های فرهنگیعروسک های باربی

360 رنگ
پاتوق دختران
همیشه درقلبمی
وبلاگ من لی غیرک
پرواز در بی کران

کار سنتر

کار سنتر

چت روم فدک

چت روم فدک

چت روم فدک

فروش شارژ آنلاین

تلگرام انجمن فدک

تعداد بازدید : 59
نویسنده پیام
moheb36 آفلاین



ارسال‌ها : 2458
عضويت : 7 /3 /1393
سن : 23
تشکر ها: 295
تشکر شده : 2150
عروسک های باربی
عروسک های باربی و هدف گیری فرهنگ اسلامی

تصویر: http://www.barbiemedia.com/showimage.php?height=468&width=600&src=/uploads/2012 Barbie Images/Barbie Photo Doll (Thumb).jpg&crop

حقیقات نشان می دهد محال است که زنی بتواند به اندام عروسک باربی دست یابد و زنانی که برای باربی شدن تلاش می کنند به مشکلات روانی مبتلا می شوند.

از لحاظ آماری فقط یک زن از ۱۰۰هزار زن می‌تواند فقط کمی شبیه باربی باشد. باربی عروسکی است که آمریکایی ها با الگو قرار دادن آن به پرورش دختران و زنان جهان جهت آمریکایی داده اند.

سایت آلترنت در مورد افسانه تناسب اندام عروسک باربی می نویسد:متاسفانه به نظر می‌رسد که در میان آمریکایی‌ها، رویای باربی شدن در میان کسانی شیوع پیدا کرده که وزن آنها ۵۰ کیلوگرم یا کمتر می‌باشد. اگر عروسک باربی یک انسان (زن واقعی) بود، بلندی قد او ۱۵۰تا۲۷۰ سانتی متر می‌شد. به ویژه اگر سایز دور کمر او را در نظر بگیریم ، ۴۵ سانتی متر می‌شود و بدن او نیازمند ۱۷ الی ۲۲ درصد چربی است تا بتواند فرآیند عادت زنانه را داشته باشد و این ویژگی‌های یک زن از میان صد هزار زن است.

از عکس‌هایی که از اندام باربی گرفته شده به وضوح به نظر می‌رسد که این عروسک پلاستیکی متعلق به دنیای خیالی است. اما در حقیقت این عروسک به نوعی، بخشی از دنیای واقعی مبدل شده و به عنوان سمبلی برای زیبایی در میان زن‌ها در آمده است.

کورتنی مارتین نوسنده کتاب \"دختران متناسب ،دختران ستاره\" می‌نویسد: ما می‌توانیم ۴ سال کار کنیم تا به یک اندازه‌ای برسیم اما می‌توانیم بعد از هر شکست پله‌ای برای موفقیت بسازیم. یک چنین عقیده‌ای هرگز نمی‌تواند یک خانمی را که خود را تحت فشار قرار داده تا ظریف تر، خوش اندام تر،خوش قد و قواره‌تر و جذاب تر به نظر برسد، متقاعد کند و این زن زمانی که اندامش به حد مطلوب نمی‌رسد ،دچار نا امیدی غیر قابل اجتنابی می‌شود.\"

از زمان‌های گذشته تا به امروز، زن‌ها از لحاظ تاریخی پیشینه طولانی مدتی جهت زیبا شدن داشته‌اند و جامعه هم برای تشویق آنها به این امر، از این قاعده مستثنی نبوده است. در این چارچوب که زنان قصد داشتند مقادیر زیادی از وزن خود را کم کنند، عروسک باربی هم ظهور کرد.

عروسک باربی در سال ۱۹۵۶ متولد شد. بعد از تولد آن، شرکت ماتل عروسک خواب باربی را که یک پیژامه صورتی پوشیده بود به بازار ارائه داد و این عروسک به حالت خوابیده در دسترس عموم قرار گرفت و به فروش رسید. یک کتاب راهنمای رژیم غذایی هم به همراه آن به فروش می‌رسید که رویش نوشته شده بود: نخورید

باربی، با این وجود رقبایی هم دارد و این باربی اسلامی نیست که برنده می‌شود بلکه برتز است که رقیب باربی میشود.

به علاوه از عروسک‌های دیگری که برای دختران تولید می‌شود می‌توان از باربی مک، نام برد. باربی مک یک عروسک ثابت است که تی شرت‌ها و لوازم مخصوص او در فروشگاه‌ها موجود است. روی بسیاری از این عروسک ها کلمات مستهجن هک شده که روی کودکان تاثیرات ضدتربیتی می گذارد و علی رغم شکایات زیاد، هنوز استفاده از کلمات مستهجن بر روی محصولات کودکان استفاده می‌شود.

امضای کاربر :

پنجشنبه 08 خرداد 1393 - 12:48
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ